Bali Tropisch warm

14 oktober 2012 - Kuta, Indonesië

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Indonesie :D
Vlucht was goed, overstap op Hong Kong verliep goed, transfer naar hotel verliep prima en het hotel is super!

De vlucht naar Hong Kong duurde 11,5 uur en was best wel lang. Ondanks dat we voorin het vliegtuig op 'extra beenruimte' plaatsen zaten, het presoneel in orde was en de nieuwste films in het entertainment systeem zaten, duurde het gewoon lang. Hoe het met Rick zat weet ik niet maar mijn kont deed in ieder geval zeer.
Op Hong Kong kwamen we om 7 uur sochtends lokale tijd aan, hebben we een beetje rondgeslentert totdat de volgende vlucht naar Denpasar om 10:20 zou vertrekken. Het vliegveld van Hong Kong was lang, overzichtelijk en vol met Chineze kleine mensjes. Enige nadeel was dat ik mijn knuffel was vergeten en dat ze op het vliegveld een Disney winkel hadden maar dat je er niet in euro's kon betalen. Ze hadden namelijk een heel leuk Stitch kussen, maar ik moest mijn Amerikaase dollars bewaren voor het visum op Bali. Gelukkig voor Rick hadden ze bij de gate zitplaatsen met oplaadpunten voor je Iphone en heb ik nog even liggen op de bankjes naast hem kunnen slapen zodat hij geen last kreeg van mijn hoofdpijnaanval.
In het vliegtuig naar Denpasar kwamen wij erachter dat het nog 'slechts' 4,5 uur vliegen was naar Bali, dus moest ik nog even op mijn pijnlijke kont zitten voor we er waren.

Aangekomen in Bali hebben we een visum aangeschaft (wat dus gewoon in euro's betaald kon worden) en toen we door de douane waren stonden onze koffers en de mevrouw van Oad reizen al klaar. We deden er 35 minuutjes over om naar het hotel te komen en in die tijd heeft de aardige Oad reizen mevrouw ons de eerste dingen over Bali verteld en laten zien.

Het hotel zelf is echt heel mooi, maar als je door de straten er naar toe rijdt herken je veel dingen over een 3de wereldland-reclame. De mensen zijn wel erg vriendelijk en open en helpen je graag. In het hotel werden we naar onze kamer gebracht en kregen we een korte rondleiding.
De kamer is heel erg groot, met een groot 2pers hemelbed in het midden, en de badkamer is groot met een inloopdouche en een grote badkuip. Een leuk detail is dat je zo vanuit de kamer het bad in kan stappen omdat het open en gesloten kan worden met houten pannelen.

Nadat we op de kamer onze spullen uitgepakt hadden en wat passendere kleding hadden aangetrokken voor de huidige weerstomstandigheden zijn we een rondje gaan lopen rond het hotel. Met 30 stappen zijn we in het zwembad en met 50 staan we al in de zee. En het zeewater is net zo warm als het douchewater! (±30 graden) We hebben een beetje over het strand gewandeld en daarna gewacht totdat we een hapje konden eten.
Het was een speciale avond in het hotel, dus aten we voor de tempel bij kaarslicht met live muziek. Het eten was goed en vanochtend het ontbijt ook! :) Ze hebben brood en pannekoeken dus Rick is helemaal gelukkig.
Zelf had ik vanochtend nog al last van een jetlag (dus was om 4 uur klaarwakker) maar Rick heeft zo diep geslapen dat ik een aantal keer s'nachts zijn hartslag gecontroleerd heb om zeker te weten dat hij dood was. Rick bleek overigens te beschikken over een joekel van een puist op zijn bil, dus hij zat ook niet zo lekker in het vliegtuig.

Net is een andere mevrouw van Oad langs geweest om te vragen of alles in orde was en nog wat informatie te geven en we hebben leuke excursies geboekt! Ik was zelf even vergeten dat excursies niet goedkoop zijn, maar het is wel weer fijn dat eten, drinken, tranfers enz. gewoon allemaal goed geregeld zijn. Morgen gaan we naar het Olifanten park in Taro waar we gaan ervaren hoe het is om op een olifant door de jungle te rijden!
Woensdag hebben we een jeepsafari geboekt naar de vulkaan Badur, waar we een boottocht doen en tempels en rijstplantages bezoeken.
Donderdag gaan we s'middags naar Bali's bird park en daarna naar het iddilische Tanah Lot. En zaterdag gaan we met een bus tour naar het noorden van Bali waar we de lokale bevolking, kratermeren, zwarte stranden en andere plantages gaan bekijken.
En de tussenliggende dagen gaan we ons afkoelen met snorkelen, zwemmen en onder een ventilator zitten denk ik. Het is hier nu heel vochtig omdat we aan de kust zitten rond de tijd van de moesson maar aan de kust hebben we geen last van regen.

Rick gaat vandaag nog wat mooie foto's maken en die zullen we vanavond uploaden zodat jullie een beetje kunnen zien wat wij nu zien.
Zoover het eerste verhaal, wij hebben net ontbeten en gaan zo nog even op het strand zitten om daarna weer te gaan lunchen... :)

Inge

1. Koen:
    14 oktober 2012
    Ik geloof dat dit een typefoutje is of niet Inge :p?
    "om zeker te weten dat hij dood was"

Heel veel plezier en we zijn echt heeeel erg jaloers op jullie ;)!
  2. Kirsten:
    14 oktober 2012
    En leeft mijn broertje nog? XD Super vet op olifanten rijden ikke ook willen :D Moet je ook foto's van maken ^^
  3. Inge:
    15 oktober 2012
    Ja dat is een typefoutje xD zal wel door de jetlag komen, geen zorgen, hij leeft nog :p

Foto's komen trouwens vanavond na de olifanten safari :)
  4. Anita:
    15 oktober 2012
    En wie heeft de dikke kontenrace gewonnen? Wij gaan straks de verdwaalde kameel opzoeken ;-)