Tocht door het Noorden

21 oktober 2012 - Bali, Indonesië

Gisteren hebben we de safari naar het noorden van Bali gedaan. Veel in de bus gezeten, want met het Balineze verkeer snel veel kilometers maken gaat niet. Als eerste stop hadden we het tempel in het meer, waar toevallig net een aantal ceremonies plaatsvonden rond een crematie. Het was vooral leuk om nu naast de tempel ook wat van de lokale bevolking 'in actie' te zien. Na het tempelbezoek reden we langs een weg waar allemaal wilde aapjes lang zaten. Gelukkig waren ze niet brutaal en lieten ze zich rustig fotograveren. Daarna hebben de we grootste waterval van Bali bezichtigd, van wel... 35m. Eigenlijk was hij helemaal niet zo imposant en het regende ook nog dikke druppels :-p

Toen we de bergen en wolken weer uitreden naar het noordelijke strand van bali begon de zo weer te schijnen en hebben we aan het zwarte strand van lovina beach geluncht. Op de terugweg hebben we nog twee stops gemaakt voor mooie vergezichten over rijstvelden en om nog even wat te gaan drinken tussen de bomen vol vleerhonden.

Op de terugweg was er een ongeluk gebeurt en op een eenbaansweg heeft dat grote gevolgen. Om half 8 s'ochtends waren we opgehaald en uiteindelijk waren we om 7 uur s'avonds weer terug in het hotel. We hebben snel een hapje gegeten, gedoucht en zijn toen lang uit op bed neergeploft en er niet meer uit gekomen. Vanochtend konden we weer uitslapen maar helaas betekend dat ook dat het einde van de vakantie nou toch wel dichterbij komt. Morgen gaan we naar een goedkope bijenkorfachtig warenhuis en dan is het dinsdag al weer tijd om de koffers te pakken en naar het vliegveld terug te gaan...

Wij gaan zeker nog even genieten van de laatste dagen en duiken nu snel het zwembad weer in om af te koelen!